אטרקציות בקוסקו -Machu Picchu

אטרקציותאתרי תיירותמסלוליםתצפיות
המאצ'ו פיצ'ו היא עיר ארכיאולוגית מימי בני האינקה בפרו בדרך כלל יוצאים למאצ'ו פיצ'ו דרך סוכנות מקוסקו. ישנן מספר אופציות להגיע לשם הראשונה היא לקחת רכבת לעיירה aguas calientes שנמצאת ממש צמוד לעיר. ההגעה ברכבת יקרה יחסית אבל הנוחה ביותר. דרך קצת יותר זולה היא ישירות באוטובוס. אופציה נוספת היא באינקה טרייל, שזה טרק הנמשך כמה ימים שיוצא מקוסקו ומגיעה לאתר. הדרך שאני בחרתי בה היא האינקה ג'ונגל. הגעה למאצ'ו פיצו ב3 ימים כשבדרך עשינו מספר עצירות. ביום הראשון יצאנו לפנות בוקר מקוסקו ועלינו עם ההסעה להר, האטרקציה הראשונה שלנו הייתה לרדת את ההר עם אופניים. קיבלנו ציוד הגנה מלא לרכיבה והבאנו איתנו מעיל גשם, היינו מוכנים לעובדה שיירד קצת גשם אבל המזג אוויר בחוץ היה קר מאוד, הדרך מלאה בערפל וירד גשם חזק.. העובדה שנסענו באופניים כנגד הגשם גרמה לנו לסיים את המסלול מותשים וספוגים במים. שימו לב שזו לא האטרקציה כל כך בטיחותית.. ההר תלול יחסית והמסלול מעגלי וחד כל הדרך צריך לנסוע עם ברקסים לחוצים ויש המון נקודות מאוד מסוכנות. חוויה מאוד כיפית, אבל אני אישית החלטתי באמצע המסלול לחזור לוואן שנסע בתור מאסף כי מיציתי את החוויה והתעייפתי. שימו לב להביא איתכם מספיק בגדים להחלפה. באותו ערב נסענו לעיירה עם מעיינות חמים ושם קיבלנו הוסטל. המעיינות היו סופר כיפיים. המזג אוויר בחוץ היה קפוא , אבל הבריכות היו בטמפרטורות שונות אז כשהיינו במים היה חם ונעים, אבל כשבאנו לצאת קפאנו מקור. אחרי לילה של שינה עמוקה קמנו בבוקר לפארק אומגות. הפארק אומגות היה מעולה והרגיש בטיחותי יחסית ומילא לנו את רוב היום. ההסעה הורידה אותנו בעיירה באיזור ומשם היינו צריכים ללכת באיזור ה3 שעות לצד פסי רכבת בשעות אחר הצהריים הגענו לagias caliente העיירה מתחת למאצו פיצו אכלנו ארוחת ערב במסעדה והלכנו לישון. ב4 לפנות בוקר יצאנו לתחנת האוטובוס בעיירה ועלינו לאוטובוס למאצו פיצו. מי שלא רוצה לקחת את האוטובוס יכול פשוט לקום ולעלות את ה1700 מדרגות ;) עשינו סיור באתר עם מדריך שדיבר אנגלית דיי גרועה והיה לנו קצת קשה להבין אבל הוא נתן הרבה מידע היסטורי על המקום. לאחר שהוא סיים את ההסבר שלנו טיילנו עצמאית באתר. העיר גדולה ויפה והצורה בה המבנים נשמרו סופר מרשימה, נוף מהמם לתמונות ותרבות בני האינקה סופר מעניינת. ביציאה מהאתר אפשר שוב לבחור אם לקחת את האוטובוס לעיירה (שהוא דיי זול) או לרדת את ה1700 מדרגות, בשביל החוויה בחרנו לרדת את המדרגות ברגל.. תתכוננו לשרירים תפוסים מאוד :) משם לקחנו את הסעה בחזרה לקוסקו. חייבת לציין שהדרך בוואן/אוטובוס למאצ'ו פיצ'ו דיי מסוכנת.. רוב הדרך נוסעים בשביל צר מאוד על הר כשמהצד השני יש תהום מטורפת. קחו איתכם כדורים נגד בחילות ואל תאכלו ארוחות כבדות. בדיעבד אולי הייתי פשוט לוקחת את הרכבת וחוסכת את הדרך הזאת